ikony dostępności
kontrast Zmiana kontrastu Zmiana kontrastu Zmiana kontrastu Zmiana kontrastu Zmiana kontrastu Zmiana kontrastu
czcionka A A A
wsparcie Podkreśl elementy klikalne
EN

Internetowa Rejestracja Kandydatów  -  rok akademicki  2020/2021

Creative management in new media
II stopnia stacjonarne
II nabór

Szkoła Filmowa im. Krzysztofa Kieślowskiego, Katowice

Podstawowe informacje

Język wykładowy

angielski

Czas trwania

2 lata

Limit miejsc

10

Liczba zapisów

2

Harmonogram rekrutacji

Rejestracja na studia w systemie IRK

2020-09-05 08:00:00 - 2020-09-20 23:55:00


Egzaminy

Plan rekrutacji i wymagania dotyczące portfolio kandydata:

5 września 2020 roku – rozpoczęcie procesu rekrutacji

20 września 2020 roku – ostateczny termin:

  • aplikowania w systemie rekrutacji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach (należy załączyć dokument uzyskania stopnia licencjata lub magistra)
  • przesłania portfolio kandydata potwierdzającego doświadczenie w przemyśle kreatywnych, instytucjach kultury, sektorze audiowizualnym – link do mediów społecznościowych (YT, Instagram, Vimeo etc.) lub plik pdf (max 30 stron) na adres creative@us.edu.pl

25 września 2020 roku – rozmowa kwalifikacyjna w języku angielskim, prowadzona na Skype, weryfikująca wiedzę kandydata z zakresu współczesnego przemysłu kreatywnego, instytucji kultury i sektora audiowizualnego i weryfikująca predyspozycje kandydata do pracy w przemyśle audiowizualnym (dokładny termin rozmowy kwalifikacyjnej zostanie przesłany kandydatowi na 3 dni przed)

Time schedule and portfolio requirements:

5th September 2020 – beginning of the application process

20th September 2020 – deadline for:

  • applying in the application system of University of Silesia in  Katowice (including a certificate of a Master or a Bachelor degree in English)
  • sending a portfolio proving the experience in creative industry, cultural institutions, audiovisual sector - link to social media (YT, Instagram, Vimeo etc.) or pdf file (with max. 30 pages) to creative@us.edu.pl

25th September 2020 - qualification interview in English on Skype verifying knowledge about the contemporary creative industry, cultural institutions, economics of the audiovisual sector and verifying the predisposition to work in the audiovisual industry (the exact term of the interview will be send to the candidate 3 days before)


Ogłoszenie listy osób zakwalifikowanych

od 2020-09-30 18:00:00


Wpis na studia i złożenie dokumentów po ogłoszeniu list osób zakwalifikowanych

od 2020-10-01 do 2020-10-08

poniedziałek 10:00 - 14:00
wtorek 10:00 - 14:00
środa 10:00 - 14:00
czwartek 10:00 - 14:00
piątek 10:00 - 14:00
Adres
Szkoła Filmowa im. Krzysztofa Kieślowskiego
ul. św. Pawła 3
, p. 1.35
40-008 Katowice
323592408

Opis

Charakterystyka kierunku oraz oferowanych specjalności:

Studia prowadzone są w języku angielskim.

Studia są propozycją dla osób, które posiadają stopień licencjata (Bachelor) lub magistra (Master of Science) i chcą wzmocnić swoje kompetencje w obszarze komunikacji w mediach społecznościowych, a także poszerzyć, uporządkować i ugruntować wiedzę o nowych narzędziach i technikach wykorzystania mediów społecznościowych. Studia w kompleksowy sposób przygotują do pracy w epoce konwergencji mediów oraz sprawnego poruszania się w świecie mediów cyfrowych.

Studia mogą podjąć absolwenci dziennikarstwa, sztuk teatralnych i filmowych, marketingu, PR, organizacji produkcji, fotografii, osoby tworzące kreatywne komunikaty sieciowe i działające w obszarze komunikacji w wirtualnej przestrzeni za pomocą obrazu filmowego, osoby, które zamierzają uruchomić własną firmę lub ją prowadzą branży filmowej, telewizyjnej lub social media.

Studia będą się kończyć obroną pracy magisterskiej połączonej z pokazem zrealizowanego projektu medialnego w ramach studiów. Program studiów został tak zaprojektowany, aby w toku 3 semestrów studiów studenci przygotowali i utworzyli swój własny projekt medialny, który zweryfikują pod względem oglądalności, efektywności działania itp. na 4 semestrze studiów. Następnie podczas obrony pracy magisterskiej (zakładamy, że jej temat będzie związany z ich projektem medialnym) przedstawią drogę, którą pokonali, aby stworzyć ten projekt i przez 1 semestr studiów go realizować.

Studia obejmują 1200 godzin dydaktycznych w 4 obszarach tematycznych:

  • obszar artystyczno-kreacyjny (techniki pisania scenariusza, film animowany, teledysk, film reklamowy, gatunki telewizyjne i filmowe, dziennikarstwo nowych mediów, montaż filmu, realizacja dźwięku, podstawy sztuki operatorskiej, podstawy reżyserii, współpraca z aktorem, podstawy grafiki projektowej, historia filmu i telewizji, muzyka w filmie),
  • obszar social media (copywriting, technologia mediów społecznościowych, zarządzanie projektem medialnym, kierunki rozwoju nowych mediów, techniki autopromocji w mediach społecznościowych, zarządzanie treścią w mediach społecznościowych, marketing w mediach społecznościowych, analiza mediów społecznościowych, e-Commerce),
  • obszar biznesowy (biznesplan przedsięwzięcia medialnego, podstawy psychologii społecznej, zarządzanie zespołem produkcyjnym, prowadzenie negocjacji biznesowych, budżet projektu multimedialnego, techniki sprzedaży dzieła multimedialnego, pozyskiwanie środków finansowych i sponsoring, techniki twórczego myślenia),
  • obszar prawny (prawo autorskie, ochrona własności intelektualnej w sieci, zarządzanie bezpieczeństwem informacji)
  • warsztaty filmowe, telewizyjne i nowych mediów (po 30h na semestr) prowadzone w ramach programu studiów,
  • warsztaty prowadzone przez wykładowców zagranicznych (po 60h na semestr) w ramach programu POWER 3.5 edycja 2018.

Starannie opracowany program zajęć pozwala zdobyć wiedzę o warsztacie filmowym w stopniu umożliwiającym realizację własnych samodzielnych projektów filmowych, promocyjnych i reklamowych lub produkcyjnych, a także pozwala studentowi nabyć umiejętności kierowania zespołem i zdolności twórcze. Na studiach przekazywana będzie usystematyzowana teoretyczna i praktyczna wiedza o wszystkich etapach i aspektach powstawania utworów filmowych, telewizyjnych i reklamowych. Studenci poznają technologię i techniki stosowanej w produkcji filmów i multimediów. Studenci nie tylko poznają narzędzia, ale przede wszystkim zdobywają wiedzę jak, i w jakim kontekście wykorzystać zdobytą wiedzę oraz jak mierzyć skuteczność swoich działań.

Perspektywy zawodowe (sylwetka absolwenta):

Celem studiów jest wykształcenie profesjonalistów w dziedzinie cyfrowej sztuki filmowej z uwzględnieniem wszystkich aspektów skutecznej komunikacji w wirtualnej przestrzeni. Po ukończeniu studiów absolwent będzie specjalistą ds. komunikacji wizualnej, specjalistą z zakresu kreowania treści w portalach społecznościowych, analitykiem z obszaru social media. Niezależnie od tego, czy będzie prowadzić własnego bloga, video bloga, profile w mediach społecznościowych, obsługiwać sklep internetowy, pracować w agencji kreatywnej, dziale e-marketingu, czy prowadzić firmę w branży medialnej – będzie zrozumieć, czym jest komunikacja za pomocą nowoczesnych środków przekazu oraz jak osiągać cele biznesowe, przy użyciu mediów cyfrowych, oraz jak wykorzystywać zjawisko konwergencji mediów wykorzystując warsztat filmowy i telewizyjny.

W wyniku tego absolwenci będą się sprawnie poruszać w obszarze mediów cyfrowych, tworząc wartościowe treści na potrzeby współczesnej komunikacji oraz posiadają wiedzą, jak efektywnie promować markę, firmę, ale również swoją własną osobę w obszarze mediów cyfrowych.

Absolwent studiów „Creative management in new media” może pracować w agencjach digitalowych i PR przy tworzeniu treści multimedialnych, w działach marketingu firm, telewizji, radiu, portalu internetowym lub innym „tradycyjnym” medium wykorzystującym zjawisko konwergencji mediów, prowadzić własną działalność w wirtualnej przestrzeni w branżach kreatywnych (blogger, YouTuber itp.).

Kryteria kwalifikacji

O przyjęcie na studia mogą się ubiegać absolwenci studiów wyższych (licencjackich i magisterskich) kierunków w ramach jednej z dyscyplin: sztuk filmowych i teatralnych, nauk o komunikacji społecznej i mediach, nauk o zarządzaniu i jakości, nauk prawnych, nauk socjologicznych, nauk humanistycznych, psychologii, sztuk muzycznych, sztuk plastycznych lub pokrewnych.

Warunkiem przystąpienia do rekrutacji jest złożenie portfolio zawierającego informacje o:

  • ukończenia pierwszego lub drugiego stopnia studiów na kierunku w ramach jednej z dyscyplin: sztuk filmowych i teatralnych, nauk o komunikacji społecznej i mediach, nauk o zarządzaniu i jakości, nauk prawnych, nauk socjologicznych, psychologii, sztuk muzycznych, sztuk plastycznych lub pokrewnych;
  • działalności związanej z wykonywaniem zadań kreatywnych w przemyśle audiowizualnym.

Przyjęcia na studia do granicy limitu odbywać się będą na podstawie:

Złożonego portfolio i rozmowy kwalifikacyjnej w języku angielskim weryfikującej wiedzę o współczesnym przemyśle kreatywnym, instytucjach kultury, ekonomice sektora audiowizualnego oraz weryfikującej predyspozycje do pracy w przemyśle audiowizualnym. 

W przypadku kandydatów, którzy uzyskali tę samą ocenę z rozmowy kwalifikacyjnej, jako kolejne kryterium stosuje się ocenę z pracy dyplomowej, a następnie z egzaminu dyplomowego.

Opłaty za kształcenie

Opłata w roku akademickim: 2020/2021

Opłata semestralna
dla Polaków i cudzoziemców uprawnionych do kształcenia na studiach stacjonarnych w języku polskim bez ponoszenia opłat za studia.

Brak opłat semestralnych


Opłata semestralna
dla cudzoziemców aplikujących na studia na zasadach odpłatności

W przygotowaniu

Wysokość opłaty semestralnej zostanie podana w późniejszym terminie.

Kontakt

Kontakt z komisją


mgr Magdalena Krząkała-Rózsa
323592409
magdalena.krzakala-rozsa@us.edu.pl

Kontakt dla cudzoziemców

Biuro Rekrutacji Cudzoziemców

Bankowa 12, pok. 76
40-007 Katowice, Poland
+48 32 359 22 72
+48 32 359 22 73
admission@us.edu.pl

Kontakt z wydziałem

Szkoła Filmowa im. Krzysztofa Kieślowskiego

ul. św. Pawła 3
40-008 Katowice
http://www.writv.us.edu.pl/pl/

32 359 24 11
32 359 24 08
32 359 24 09
sf@us.edu.pl
olaf.flak@us.edu.pl